Kompetenzbereiche
• Erziehungswissenschaft
• Sonderpädagogik
• Medienpädagogik
• Stress und Coping
• Erziehungswissenschaft
• Sonderpädagogik
• Medienpädagogik
• Stress und Coping
annette.ullrich@dhbw-stuttgart.de / Telefon: 0711 / 18 49 - 645
Ullrich, A., Sauer, E. K., & Jäger, P. (2020). Medienpädagogik. In T. Meyer und R. Patjens, Studienbuch Kinder- und Jugendarbeit. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 593-614.
Ullrich, A. (2020). Organisationale Achtsamkeit fördern. Sozialwirtschaft, 5(30), S. 32-33.
Schwanzer, A. D., Ullrich, A., & Krüger, C. (2017, Dezember). Preventive resources and perceived stress in internship – a comparison of two samples of social work students in Germany. Forschungsvortrag auf der Jahrestagung der World Education Research Association (WERA), Hongkong.
Lambert, R., Schwanzer, A.D., & Ullrich, A. (2015, May). Preventive Resources and perceived stress in internship. German-American symposium, Ludwigsburg, Germany.
Ullrich, A., & Horsley, H. L. (2014). Intercultural Dialogue: Understanding Janusz Korczak using qualitative interviews about a Polish-German exchange project. European Journal of Research on Social Studies, 1(1), 47-53.
Ullrich, A., Steinhagen, A., Hulbeta-Kulboj, M., Reinhardt, J., Heimes, E., & Febel, D. (2014). Auf den Spuren Janusz Korczaks. Erfahrungen einer Polenreise von Studierenden der Sozialen Arbeit. Soziale Arbeit, 63, 22-27.
Ullrich, A., Lambert, R. G., McCarthy, C. J., & Zimber, A. (2012). Early childhood teachers’ experiences with challenging behavior in Germany. In McCarthy, Lambert, and Ullrich, International perspectives on teacher stress. Charlotte: Information Age Publishing (121-138).